Brev:
Baby 9 mdr vil kun ammes - fortsættelse
28. marts 2017
Alder:
9 mdr.
Baby 9 mdr vil kun ammes - fortsættelse
Kære Helen
1000 tak for dit gode og fyldestgørende svar på min forrige henvendelse vedr. vores dreng der kun vil ammes. Vi har fulgt dine anbefalinger og dagsplan siden fredag aften, dvs. 4 døgn. Der er allerede store fremskridt, særligt i forhold til nætterne hvor han sover længere stræk end før og kan falde til ro igen ved far, når han vågner i løbet af natten.
Har et par opfølgende spørgsmål til dig:
- Jeg har ammet ham kl 19 og kl 23, og så de første 3 dage også inden middagsluren. Det er vi stoppet med idag og giver ham istedet 100 ml MME til frokost, så der kun ammes to gange i døgnet. Er det ok at fortsætte med MME inden middagsluren eller skal det også stoppes?
- Det er stadig meget begrænset hvor meget han spiser ud over amning, men håber på at det begynder at komme i løbet af de næste dage. Det er dog stort set umuligt at få ske-mad i ham, han kæmper for at få lov at få skeen selv, men putter den ikke i munden (han synes dog den er vældig interessant og sjov at kaste med:-). Hvis vi holder den, klemmer han læberne sammen meget demonstrativt, og hvis vi intensiverer forsøgene ved at prøve at "snyde" ham, når han har åben mund, sætter han sig tilsidst med ryggen til os.
Skal vi fortsætte forsøgene med grød/ske, eller hvad synes du? Og hvis ja, skal vi acceptere når han vender hovedet bort og så prøve igen næste måltid, eller skal vi prøve at snyde det i ham ved at være hurtig med skeen når han lige glemmer at klemme læberne sammen et øjeblik?
Det er vores egen fornemmelse at det giver bagslag at prøve at snyde ham, og derfor er vi faktisk stoppet helt med det, men ved ikke helt hvad alternativet er.
- Det er nu far der putter kl 19 og det går fint, dog stadig med lidt protester/gråd. Amningen kl 23 foregår imidlertid ved at han vågner og "kalder" og så bliver lagt til halvt sovende og også falder i søvn ved brystet igen. Er det ok - eller skal han ammes, og så over til far, der putter ham igen der også?
Igen stor tak for din hjælp!!