Baby 9 mdr vil kun ammes - fortsættelse

28. marts 2017

Alder:
9 mdr.

Baby 9 mdr vil kun ammes - fortsættelse

Kære Helen

1000 tak for dit gode og fyldestgørende svar på min forrige henvendelse vedr. vores dreng der kun vil ammes. Vi har fulgt dine anbefalinger og dagsplan siden fredag aften, dvs. 4 døgn. Der er allerede store fremskridt, særligt i forhold til nætterne hvor han sover længere stræk end før og kan falde til ro igen ved far, når han vågner i løbet af natten.

Har et par opfølgende spørgsmål til dig:

- Jeg har ammet ham kl 19 og kl 23, og så de første 3 dage også inden middagsluren. Det er vi stoppet med idag og giver ham istedet 100 ml MME til frokost, så der kun ammes to gange i døgnet. Er det ok at fortsætte med MME inden middagsluren eller skal det også stoppes?

- Det er stadig meget begrænset hvor meget han spiser ud over amning, men håber på at det begynder at komme i løbet af de næste dage. Det er dog stort set umuligt at få ske-mad i ham, han kæmper for at få lov at få skeen selv, men putter den ikke i munden (han synes dog den er vældig interessant og sjov at ...

Annonce

... kaste med:-). Hvis vi holder den, klemmer han læberne sammen meget demonstrativt, og hvis vi intensiverer forsøgene ved at prøve at "snyde" ham, når han har åben mund, sætter han sig tilsidst med ryggen til os.

Skal vi fortsætte forsøgene med grød/ske, eller hvad synes du? Og hvis ja, skal vi acceptere når han vender hovedet bort og så prøve igen næste måltid, eller skal vi prøve at snyde det i ham ved at være hurtig med skeen når han lige glemmer at klemme læberne sammen et øjeblik?

Det er vores egen fornemmelse at det giver bagslag at prøve at snyde ham, og derfor er vi faktisk stoppet helt med det, men ved ikke helt hvad alternativet er.

- Det er nu far der putter kl 19 og det går fint, dog stadig med lidt protester/gråd. Amningen kl 23 foregår imidlertid ved at han vågner og "kalder" og så bliver lagt til halvt sovende og også falder i søvn ved brystet igen. Er det ok - eller skal han ammes, og så over til far, der putter ham igen der også?

Igen stor tak for din hjælp!!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!